Użytkując auto kwestią czasu pozostaje, kiedy będziemy musieli udać się z karoserią naszego pojazdu do blacharza lub lakiernika. Może się to stać w wyniku codziennego użytkowania (grad, kamyki, zarysowania), jak i poważniejszej kolizji na drodze. Przyczyną powstawania uszkodzeń karoserii bywa również działanie rdzy (woda, sól zimą, kwaśne deszcze, zmiany temperatur, itp.).
Blacharstwo samochodowe to umiejętność naprawy, wytworzenia oraz dopasowania blacharskich elementów nadwozia w taki sposób, aby nadwozie pojazdu doprowadzić do stanu jak najbardziej zbliżonego do oryginału. Istotne jest więc to, aby pojazd po naprawie blacharskiej spełniał wszelkie kryteria i wymogi bezpieczeństwa, jakie musiał spełnić podczas jego produkcji.
Wygląd i estetyka naszego pojazdu jest ważna i dlatego zlecenie naprawy dobremu warsztatowi blacharsko – lakierniczemu jest najlepszym rozwiązaniem.
Pracownicy takiego warsztatu muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i wiedzę potrzebną to prawidłowego przeprowadzenia naprawy. Ponadto w warsztacie takim mogą oni korzystać z profesjonalnych narzędzi dedykowanych do tego rodzaju napraw. Prawidłowo przeprowadzona naprawa to idealnie odwzorowana linia pojazdu, bardzo dobre spasowanie elementów, bez widocznych różnic w szerokości szczelin między sąsiednimi elementami karoserii.
Wykonanie napraw związanych z blacharstwem samochodowym nie należy do najtańszych, lecz efekt pozwala cieszyć się estetyką auta i bezpieczną jazdą. Przy tego typu naprawach płacimy za specjalistyczną wiedzę pracowników, a także za użytkowanie specjalistycznych narzędzi, bez których nie byłoby możliwe jej wykonanie.
W przypadku pojazdów powypadkowych spotykamy czasem niewłaściwe parametry układu jezdnego odbiegające od wartości fabrycznych. Auto pomimo naprawy źle się prowadzi na drodze, a opony bardzo szybko się zużywają. Problemy te mogą wynikać ze źle przeprowadzonej naprawy lub braku regulacji ustawień kół jezdnych po tej naprawie. Przyczyną może być też nie doprowadzony do fabrycznych parametrów kształt płyty podłogowej lub uszkodzone w wyniku kolizji elementy zawieszenia. Błędy kształtu płyty podłogowej wynikają zwykle z niewłaściwego ustawienia punktów bazowych ramy lub karoserii, a szczególnie tych,
w których mocowane są elementy układu jezdnego. W gestii blacharza jak widzimy jest więc nie tylko doprowadzenie nadwozia naszego auta do fabrycznych kształtów, ale również podwozia i układu zawieszenia do fabrycznych ustawień.
Lakierowanie samochodu rozpoczyna się od usunięcia starej powłoki lakierniczej, a następnie od jej dokładnego wyczyszczenia
i odtłuszczenia. Następnie można przystąpić do właściwej technologii lakierowania czyli nakładania poszczególnych warstw lakieru czy szpachli. Na końcu lakiernik dokładnie wypoleruje karoserię auta. Czasami konieczne będzie naniesienie środków ochronnych, które skutecznie zabezpieczą lakier przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi.
Wielu twierdzi, że lakiernictwo to wyłącznie "malowanie" pojazdów. Nie zdają sobie sprawy, ile precyzji, cierpliwości i doświadczenia potrzeba, aby ta praca była wykonana w dobry sposób. Lakiernik to chyba najbardziej precyzyjny zawód świata związany z naprawą naszych aut.
Usuwanie uszkodzeń bez ingerencji blacharsko-lakierniczej.
Krótszy czas naprawy.
Jak wspomniano, naprawa wgnieceń bez lakierowania jest szybka. Nie wymaga wymiany elementów blacharskich oraz czasochłonnego ponownego lakierowania naprawianych elementów. Omija nas czas potrzebny na zamówienie, dystrybucję
i montaż nowych elementów. Wiele wgnieceń można naprawić w ciągu kilku godzin, w przeciwieństwie do wielu dni czy tygodni
w tradycyjnych metodach. Naprawa jest wykonywana w ramach jednego specjalistycznego procesu i pozwala szybko przywrócić samochód użytkownikowi.
Niższy koszt naprawy.
Metoda PDR nie wymaga od nas zakupu nowych części czy ponownego lakierowania auta. Te czynniki sprawiają, że jest to bardziej przystępna cenowo opcja w porównaniu z tradycyjnymi naprawami. Omija nas kosztowny proces zakupu nowych elementów blacharski połączony z ich ponownym lakierowaniem. Nierzadko lakierowania wymagają też elementy sąsiadujące z uszkodzonymi panelami co dodatkowo podnosi koszy naprawy.
Brak utraty wartości pojazdu.
Faktem jest, że gdy dochodzi już do naprawy blacharskiej i ponownego lakierowania to wartość rynkowa naszego auta spada.
Pojazd z oryginalnym lakierem będzie wart więcej niż ten ponownie malowany, a na dodatek będzie go znacznie łatwiej sprzedać.
Naprawa metodą PDR nie wpłynie na lakier samochodu, a w wielu przypadkach auto pozbawione drobnych wgnieceń wygląda znacznie ładniej niż przed naprawą.
Wybór odpowiedniego zakładu blacharsko lakierniczego i odpowiedniej metody naprawy ma bardzo istotny wpływ nie tylko na estetykę naszego pojazdu, ale przede wszystkim na nasze i cudze bezpieczeństwo na drodze. Dobrze wykonana naprawa spowoduje też mniejszą utratę wartości rynkowej naszego pojazdu lub w niektórych przypadkach może ją nawet podnieść.
Obecnie ceny usług blacharsko-lakierniczych są bardzo wysokie, więc często uzasadnione jest wyszukanie nawet bardziej odległego zakładu i tam naprawa naszego auta. Różnica w naprawie może sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent wartości naprawy. Często koszt wykonania kilku telefonów może skutkować krótszym czasem naprawy, lepszą jakością czy dużymi oszczędnościami.
Wypadek? Nie moja wina..., ale ten baran jechał jak szalony! Co? To był parking!
Nie ważne, moje biedne auto z dnia na dzień stało się ofiarą parkingowego weterana i potrzebowało natychmiastowej interwencji
Na szczęście w niedalekiej krainie blacharzy samochodowych, żył i nawet czasem pracował pewien czarodziej, który tatuaży miał więcej niż narzędzi w warsztacie!
Zamiast młotka, używał różdżki, a zamiast lakieru – magicznych eliksirów.
Klientów przyciągał jak magnes umiejętnością poprawiania „blach”!
Bo kto powiedział, że blacharz nie może być artystą?
Teraz mam najpiękniejszy samochód na osiedlu!
Pięknie, prawda?
Moje auto wygląda jakby było na wojnie - korozja, dziury, zagniecenia, a lakier jest matowy jak stare gacie mojego dziadka.
Chcę być Miss Polonia, a nie Miss Brzydota!
Idę do lakiernika, bo nie ma co się oszukiwać, bez ładnego lakieru to nawet najpiękniejsze auto wygląda jak szrot.
Autopodkarpacie.pl