Jest sobie wyważona, dumna Wyważarka, która pełni serwis opony z uśmiechem na twarzy. Wesoły Kompresor pomaga jej w pracy,
a żartowniś Wentylek do kół rozbawia wszystkich w warsztacie. Koła są cztery, a osie dwie - jak mawiają gwiazdy polskiej wulkanizacji.
Koła kręcą się wesoło jak na karuzeli, ale gdy piski słychać z łysej opony, to już nie ma co się cieszyć. Programy telewizyjne o tańcu cieszą się ogromną popularnością, a ja na śliskiej nawierzchni czuję, że tworzę ze swym autkiem parę finałową! Deszcz i śnieg sprawiają, że dojazd do celu staje się prawdziwym wyzwaniem godnym olimpijczyka. STOP!....Szybki Pit Stop z wymianą opon to nie tylko bezpieczeństwo na drodze, ale także wygoda i prestiż! Ich niski hałas sprawia, że jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Po prostu trzeba to poczuć na własnej skórze! Dlatego nie czekaj dłużej i wymień stare opony na nowe już teraz!
Autopodkarpacie.pl
Bezpieczne poruszanie się po drodze jest wynikiem wielu składowych. Na niektóre z nich nie mamy większego wpływu, ale są
i takie, które zależą tylko od nas. Ogromne znaczenie ma m.in. stan i rodzaj ogumienia. To właśnie opony mają kluczowy wpływ na naszą przyczepność, kontrolę nad poruszaniem się pojazdu czy drogę hamowania. Bezpieczeństwo - zarówno nasze, jak i innych uczestników ruchu drogowego w dużej mierze zależy od niepozornych czarnych kółek naszego pojazdu. Nic więc dziwnego, że istotne znaczenie ma korzystanie z profesjonalnych usług wulkanizacyjnych. Jest to nasza inwestycja w komfort podróżowania, oszczędność paliwa i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Wulkanizacja określana też jako zakład oponiarski to punkt sprzedaży, wymiany i naprawy opon oraz felg samochodowych.
Do głównych zadań pracowników zajmujących się serwisem kół jest:
montaż i demontaż opon, montaż i demontaż kół, wyważanie kół, mycie opon, prostowanie felg, naprawianie i bieżnikowanie opon, sprawdzenie ciśnienia w oponach i pompowanie powietrza do opon. przechowywanie opon i kół klientów.
długie leżakowanie kół, konieczność zdjęcia opony z felgi, agresywny przejazd przez duży ubytek w jezdni lub próg zwalniający, mocne uderzenie kołem w krawężnik, kolizja/stłuczka/wypadek (szczególnie po uderzeniu w koło), gwałtowne (awaryjne) hamowanie (szczególnie, gdy nastąpiło zablokowanie kół), jazda w głębokim błocie lub śniegu, itp.
Powyższych zdarzenia mogą pociągnąć za sobą zmiany na powierzchni opony lub felgi, które mogą spowodować niewyważenie koła. Zaleca się wyważanie kół przed każdą wymianą z letnich na zimowe ( i odwrotnie). Również posiadacze opon wielosezonowych powinni przynajmniej raz w roku wyważyć koła.
-szybsze zużycie elementów zawieszenia i układu kierowniczego
Poniżej przedstawiamy ogólne zalecenia producentów opon samochodowych dotyczące naprawy opon:
-Nie powinno się naprawiać opon, których bieżnik jest zbyt niski (np. poniżej 1.6 mm w przypadku opon letnich);
-Nie powinno się naprawiać opon, które mają więcej niż 10 lat (od daty produkcji);
-Wulkanizator ma prawo odmówić naprawy opony, w której doszło do uszkodzenia ścianki bocznej;
-Nie powinno się naprawiać opony, w której doszło do całkowitej utraty powietrza, a kierowca jechał na tzw. "flaku”, doprowadzając do uszkodzenia konstrukcji opony;
-Jeśli miejsce przebicia opony znalazło się poza strefą drobnych napraw (środkowy pas o szerokości trzech czwartych szerokości bieżnika), to należy odmówić naprawy;
-Nie powinno się naprawiać opon, w których widoczne są ślady wcześniejszych, nieprofesjonalnych napraw;
-Nie naprawia się opon, w których widoczny jest kord;
-Nie powinno się naprawiać opon, w których doszło do uszkodzenia struktury wewnętrznej, odpowiedzialnej za uszczelnienie opony;
-Zazwyczaj nie naprawia się opon typu Run Flat, czyli takich, które umożliwiają jazdę po przebiciu;
Opony nie są tanie, ale warto pamiętać o tym, że źle naprawiona opona może w trakcie jazdy zostać rozerwana co może doprowadzić do poważnego wypadku (łącznie z dachowaniem pojazdu). Nie warto więc oszczędzać na oponach i polegajmy na radach doświadczonego personelu serwisu oponiarskiego.
Obecnie zamiast tradycyjnego koła zapasowego znaczna część nowych pojazdów jest wyposażana przez producentów w zestaw naprawczy do opon. Bywa, że sami kierowcy decydują się na zakup kompaktowego zestawu naprawczego, żeby zyskać więcej miejsca w bagażniku, na przykład po zamontowaniu instalacji LPG. Jednak w momencie poważniejszej awarii ogumienia musimy wezwać mobilny serwis opon lub sami dostarczyć uszkodzone koło do stacjonarnej wulkanizacji.
Pod wskazane przez nas miejsce i o ustalonym czasie przyjeżdża samochód techniczny wyposażony w podnośnik oraz urządzenia do obsługi kół, m.in. w sprężarkę powietrza, wyważarkę czy montażownicę opon. Proces przebiega identycznie jak standardowych serwisach oponiarskich. Klient może skorzystać z tych samych usług, co w przypadku wizyty w stacjonarnym zakładzie.
Głównym minusem korzystania z usług mobilnej wulkanizacji jest wyższy koszt usługi. Może okazać się również, że wybrany serwis mobilny ma ograniczony zakres usług, np. może nie być w stanie obsłużyć opon z systemem Run Flat czy dużych opon aut terenowych. Dlatego dobrze jest ustalić wszelkie szczegóły wymiany telefonicznie, przed przyjazdem fachowca. Często możemy też zlecić wymianę opon z letnich na zimowe u siebie "w garażu", bez konieczności jazdy do wulkanizacji i czekania w kolejkach. Zawsze warto mieć w aucie numer telefonu do takiego serwisu lub mieć dostęp do portalu autopodkarpcie.pl.